Kupujemy bramę garażową. Co powinieneś wiedzieć?

Brama, bramie nie równa...

 

Na rynku jest wielu producentów bram garażowych. W każdym większym mieście znajdziemy firmę, produkującą bramy garażowe. Oprócz polskich firm na rynku dostępne są także bramy zagranicznych producentów. Produkty tych firm różnią się pod względem konstrukcyjnym, kolorystycznym, wizualnym a także cenowym. Koszty związane z zakupem bramy nie należą do najniższych ale nadmierna oszczędność może się okazać tylko pozorna i przysporzyć wielu niepotrzebnych stresowych sytuacji.

 

Pamiętaj! Bramę kupujesz na kilka lub kilkanaście lat!

 

 

Odpowiadając naszym potrzebom do wyboru mamy bramy garażowe uchylne, segmentowe, boczne i rolowane. Dziś pod lupę weźmiemy bramy segmentowe.

Dowiemy się jak jest zbudowana i na co zwrócić uwagę przy jej zakupie.

 

 

Konstrukcja bramy segmentowej


Konstrukcja segmentowych bram garażowych składa się z ościeżnic wraz z prowadnicami po których poruszają się segmenty tzw panele bramy. Segmenty wyposażone są w uchwyty z rolkami jezdnymi oraz zawiasy łączące. Brama porusza się po prowadnicach i chowa się pod sufitem. Standardowo montowana na wewnętrznej ścianie garażu. Panele składają się z dwóch blach ocynkowanych, malowanych proszkowo, bądź pokrytych okleiną. Całość wypełniona jest pianą pouliretanową. Jakość tego elementu wpływa głównie na właściwości termoizolacyjne bramy. 

Gęstość wypełnienia pouliretanowego, a także jego grubość, wpływa na sztywność całego panela. Grubości paneli są różne od 20mm do nawet 60mm. Te najgrubsze, osiągają parametry sięgające nawet do U = 0,5 W/m2K. Brama z takim panelem będzie bardziej stabilna konstrukcyjnie, a i wahania temperatury w garażu będą mniejsze. Wszystkie ruchome elementy powinny być zabezpieczone przed korozją!

Dolny panel wyposażony jest w solidną uszczelkę gumową tzw wargową, chroniącą garaż przed nawiewaniem kurzu, liści lub śniegu z zewnątrz. Słabej jakości uszczelki wargowe po dwóch sezonach ulegają zniszczeniu.

Producenci głowią się, wymyślając nowe rozwiązania poprawiające szczelność i likwidujące mostki termiczne powstające na styku panel-panel. Ważne żeby panele wyposażone były w uszczelki między panelowe a cała ościeżnica w uszczelki obwiedniowe.

Bramy w ciemniejszych kolorach o dużej powierzchni płyty bramy (powyżej 10m2) powinny być wyposażone we wzmocnienia, które zapobiegają powstawaniu efektu bimetalicznego. Podczas upałów nasłonecznione panele bramy potrafią się odkształcić na skutek dużej różnicy temperatur wewnątrz i na zewnątrz garażu. Ościeżnica to nie tylko kawał wygiętej blachy. Odpowiednie uformowanie oraz precyzyjne nawiercenie otworów montażowych to klucz do długoletniej bezawaryjnej pracy bramy.  

 

Bezpieczeństwo

 

Większość bram liczących się na rynku producentów, posiada zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem palców zarówno od wewnątrz jak i z zewnątrz. Specjalna konstrukcja segmentów czy zawiasu wyklucza miejsca w skrzydle bramy gdzie użytkownik narażony jest na przytrzaśnięcie palców

Ościeżnice o budowie kątowej praktycznie uniemożliwiają przytrzaśnięcie pomiędzy skrzydłem bramy a ościeżnicą. Stosowanie potrójnych, zabezpieczających pakietów sprężyn naciągowych oraz podwójnych linek eliminuje zagrożenie nagłego opuszczenia bramy, nawet w przypadku pęknięcia którejś ze sprężyn. Sprężyny naciągowe są zabezpieczone w profilu nad prowadnicą bramy. Linki stalowe przechodzą przez zabezpieczone rolki zwrotne(patent Novoferm)

 

W dzisiejszych czasach rzeczą normalną jest by brama wyposażona była w napęd elektryczny. Napędy elektryczne wyposażone są z kolei w akcesoria zapewniające bezpieczeństwo użytkowania. Na przykład, napęd z funkcją krawędziowej listwy bezpieczeństwa, zatrzymuje i otwiera bramę, gdy ta zetknie się z przeszkodą. Elektroniczne zabezpieczenie przed podniesieniem zapewnią optymalną ochronę przeciwwłamaniową, Standardowo wyposażone w zabezpieczenia przeciążeniowe na wypadek przygniecenia. W momencie napotkania przeszkody brama zatrzymuje się. Dodatkowo w opcjach możemy zastosować fotokomórki zabezpieczające obszar poruszania się bramy. Po przecięciu wiązki światła fotokomórki, brama otrzymuje sygnał do zatrzymania.

 

 

Ważne!

 

Bramy garażowe muszą spełniać wszystkie normy bezpieczeństwa!

Brak odpowiednich certyfikatów wyklucza zakup bramy.

 

 

Przygotowanie otworu pod montaż bramy

 

Pamiętajmy o odpowiednim przygotowaniu warunków do montażu bramy. Ściany wewnętrzne, jak i sufity powinny być wytynkowane i pomalowane na gotowo. Unikniemy tym samym błędów w montażu wynikających z krzywych niewypoziomowanych ścian a także ewentualnego zabrudzenia bramy.

 

Podsumowanie

 

Plusy:

 

- komfort użytkowania

- estetyczny, nowoczesny wygląd

- dobra termoizolacyjność i szczelność

- bezpieczeństwo

- cicha praca

- nie wymaga przestrzeni przed garażem

- możliwość obsługi bramy za pomocą aplikacji

- zabezpieczenia przed włamaniem

- obszerna gama akcesoriów dodatkowych

 

Minusy:

 

- wysoka cena dobrej jakości produktów

 

Segmentowe bramy garażowe Novoferm

31 października 2016
logo formacolor toruń

REALIZACJE

PRODUKTY

AKTUALNOŚCI  

KONTAKT

logo formacolor toruń

REALIZACJE

AKTUALNOŚCI

KONTAKT

PRODUKTY

outdoor living concept